Vakantie! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anja Rameckers - WaarBenJij.nu Vakantie! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anja Rameckers - WaarBenJij.nu

Vakantie!

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

09 April 2015 | Curaçao, Willemstad

Jaja, ik heb alweer vakantie!

Zaterdag hebben we, samen met Aster en Pauline, lekker aan het strand gelegen bij Zanzibar. Aster loopt bij ons op school stage en Pauline op het middelbaar onderwijs. Na een middag lekker in de zon te hebben gelegen, hebben we ’s avonds nog een pizza gegeten bij een restaurantje. Die avond wilden we gaan stappen, want Aster had gehoord dat er een feestje was. En Lisanne en ik waren nog bijna niet gaan stappen. Eenmaal daar aangekomen, vonden we het maar niks. We zijn doorgelopen en hebben een drankje gedronken bij Cabana. Ondertussen was het al kwart over 11. Toch wilden we gaan stappen, dus reden we weer naar Zanzibar. We kwamen daar pas rond 5 voor 12 aan en een aantal mensen gingen alweer naar huis. Ik maakte de opmerking dat het maar tot 12 uur zou duren.. En jahoor, kwart over 12 ging de muziek uit, het was afgelopen. Een aantal behoorlijk dronken mannen begonnen een gesprekje. Toen ze erachter kwamen dat Aster en Pauline uit België komen, bleven ze maar vragen naar de verschillen in de taal. We hebben een heel gesprek gevoerd en het was best grappig.

Zondag liggen we altijd aan Mambo Beach. Zo ook deze keer. Wij hadden weer niet goed opgelet met insmeren en kwam na het douchen erachter dat we toch wel heel erg verbrand was.. Oeps! Veel smeren met aftersun dan maar. Ons plan om naar Wet&Wild te gaan hebben we maar afgebroken en Aster is film komen kijken. Ook heel gezellig hoor, maar wederom niet gaan stappen.

Maandag heb ik m’n ouders opgehaald. Zij verblijven hier een weekje! Ze hebben een mooie kamer in een leuk hotelletje. Dinsdag hebben we samen door Punda rondgelopen en lekker samen gegeten.
Woensdag zijn we eerst naar de struisvogelfarm geweest. In een grote safari jeep werden we rondgereden en vertelde de gids van alles. Echt super leuk! We hebben niet alleen struisvogels gezien, maar ook emoes, varkens, hangbuikzwijntjes, kippen, eenden, pauwen, papegaaien en krokodillen. We hebben de jongere struisvogels mogen voeren en we hebben op een struisvogelei mogen staan en deze ook vast mogen houden. Daarna hebben we de Aloë Vera plantage bezocht. Dit was echter van korte duur, want de fabriek was dicht.
Aan het eind van de middag hebben we nog de grotten van Hato bezocht. Lekker afkoelen dachten we… Niet dus. Deze grotten liggen boven de grond en waren erg benauwd!

Op donderdag hebben we een rondje Westpunt gemaakt. Hofi Pastor was helaas dicht. We zijn wel naar het Sheta Boka Park geweest. Voor mij een tweede keer, maar voor Lisanne en mijn ouders de eerste keer. Het was wederom erg leuk. Vooral het rijden! Daarna zijn we naar restaurant Jaanchies gereden. Hier hebben we wat gedronken en daarna zijn we doorgereden naar de Grote Knip. Lekker liggen op het strand!

We hebben lang uitgekeken naar vrijdag. Want we gingen namelijk naar het Sea Aquarium en zwemmen met dolfijnen! Eigenlijk zouden we ’s ochtends om acht uur gaan zwemmen met de dolfijnen, helaas was er iets fout gegaan bij het reserveren. Gelukkig was er toch nog plek om 11 uur. In de tussentijd hebben we het Sea Aquarium bezocht, haaien geaaid en gevoerd, de zeeleeuwenshow en de dolfijnenshow gekeken. Toen was het eindelijk 11 uur, tijd om te zwemmen met de dolfijnen!
Eerst kregen we een uitleg over het doen en laten tijden het zwemmen met dolfijnen. Daarna moesten we zwemvliezen passen en mochten we met de trainer meelopen naar de dolfijnen. Wij mochten zwemmen met Geegee, de oudste dolfijn en Machu, het jongste mannetje. We mochten spelletjes spelen, kregen een kus, mochten ze aaien en met ze duiken. SUPERLEUK! Ik zou dit wel een hele dag kunnen doen.

Zaterdag was een rustdag. Het schoolwerk komt natuurlijk niet vanzelf af. Ik heb sollicitatiebrieven moeten schrijven voor een LIO plaats bij scholen die mij aanspreken. Ook heb ik aan mijn POP en onderzoek gewerkt. Het is wel lastig om mezelf te motiveren om aan school te werken, vooral in de vakantie! Zondag was Lisanne jarig. We hebben lekker rustig aan gedaan en hebben met Aster en haar familie op het strand gelegen. Daarna zijn we gaan uit eten en ’s avonds zijn we naar Wet&Wild geweest.

Maandag was hier de optocht van het Seu feest. Samen met m’n ouders ben ik gaan kijken. Veel groepen gekleed in felgekleurde traditionele kleding liepen dansend door de straten. Het was leuk om te zien, maar duurde net als de carnavalsoptocht erg lang! Gelukkig konden we op een muurtje zitten en hoefden we niet te blijven staan.
Dinsdag was alweer de laatste dag van m’n ouders. We zijn nog gaan winkelen voor wat souvenirtjes en daarna hebben we papa en mama naar het vliegveld gebracht. Tot over drie weken, dan ben ik alweer thuis!