Update - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anja Rameckers - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anja Rameckers - WaarBenJij.nu

Update

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

24 Maart 2015 | Curaçao, Willemstad

Ojee, het is alweer een tijd geleden dat ik iets heb geschreven.
Eens even kijken.. wat heb ik allemaal gedaan de afgelopen weken.. Niet veel eigenlijk, vooral stage gelopen.

Ik weet niet of ik het al had gezegd, maar ik loop stage in groep 1/2. De klas bestaat uit 23 kinderen. Er zitten 10 kinderen in groep 1 en 13 kinderen in groep 2.
We hebben het thema water net afgerond. De kinderen hebben nieuwe woorden geleerd, ze hebben geleerd over drijven en zinken en de weg van water en ga zo maar door. Het liedje dat ik voor de kinderen had uitgekozen viel goed in de smaak. Ze kunnen ‘Aadje Piraatje’ helemaal meezingen. Ook hebben we hele leuke knutselwerkjes gemaakt.

Deze week zijn we begonnen met het thema eten. De poppenhoek is een restaurant geworden en er worden allemaal spullen verzameld.
Ook hebben we het nu over het Seu feest, het oogstfeest. Wij kregen de eerste week op stage al te horen dat ze het ene jaar Pasen vieren op stage en het andere jaar het Seu feest. Ik ben stiekem wel blij dat ze dit jaar dus het Seu feest behandelen, dit is eens iets anders dan Pasen.
Gisteren is er een mevrouw een boekje komen voorlezen aan de kinderen en vandaag hebben ze dansles gehad. De kinderen vonden het moeilijk om de pasjes te onthouden, maar hebben toch een half uur goed geluisterd, gekeken en gedanst.
Morgen gaan we arepa di pampuna maken, een pompoenpannenkoek. Ik ben benieuwd hoe het zal smaken, maar vooral hoe het gaat verlopen met de boefjes van groep 1/2!

We hebben nog een aantal huisdieren gehad. Als eerst nog een aantal hagedissen; Pien en baby puk en ook een aantal naamloze. Gelukkig hebben we ze allemaal het huis uit kunnen werken. Ook heb ik onlangs een muis gezien. Maar gelukkig bleef het bij deze ene keer. En jahoor, de kakkerlakken hebben zich ook laten zien.. IN MIJN SLAAPKAMER!! Bah. Ik heb maar een hele week op de bank geslapen. Toch niet zo’n fris idee als er twee kakkerlakken over je bed lopen. Ondertussen hebben we er een kunnen doden en de ander lag al dood, dus die zijn ook weer weg en ik kan lekker in bed liggen.

Verder hebben we nog gewinkeld, aan het strand gelegen en zijn we uiteraard verbrand, oeps! Het leven is hier lekker relaxed, maar wel erg duur. Duurder dan verwacht.

Tot slot is mijn oom nog een weekje hier geweest. Samen hebben we een lekker hapje gegeten. Normaal zie je elkaar niet zo vaak, maar deze keer wel in Curaçao. Leuk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Buitenlandse stage Curacao

Buitenlandse stage in Curacao

Recente Reisverslagen:

09 April 2015

Vakantie!

24 Maart 2015

Update

24 Februari 2015

De carnavalsvakantie

15 Februari 2015

De eerste week
Anja

Actief sinds 12 Jan. 2015
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 3212

Voorgaande reizen:

07 Februari 2015 - 26 April 2015

Buitenlandse stage Curacao

Landen bezocht: